Att skriva ett personligt brev...

Jag kan omöjligt vara den enda som avskyr att skriva personliga brev. De är tamejfan den värsta biten på hela CVt. Egentligen går de ut på att skryta så mycket som möjligt men på ett så ödmjukt sätt som möjligt. Jante, ni vet. Tro inte du är något. Fast skryt så mycket du kan ändå. På ett ödmjukt sätt.
 
 
 
Hej!
Mitt namn är Julia Ivarsson och jag är 24 år ung. 
 
Jag skriver detta brev till er för att följa den sociala konstruktion som satts upp för en om en vill ha ett jobb. Egentligen finner jag hela idén med ett personligt brev ganska motbjudande då jag inte gillar att prata om mig själv på det sättet. Jag hit och jag dit.
Jag pratar hellre med er än till er.

Men jag förstår ju varför de existerar som koncept, så för att kort sammanfatta vem jag är, så att ni kan få en liten hum om ni vill träffa mig öht. eller inte, så är jag en i grunden positiv människa med lite cyniskt strössel på toppen då och då för variations skull. Jag är snabblärd och kunskapshungrig. Räcker det med klyschor nu?
 
Tidigare har jag jobbat med försäljning, personlig assistans, pedagogiskt arbete och musik. Jag är bra på allt det där. Nästan bäst i hela världen faktiskt. Bara så ni vet. Så ja, ni vill ha mig så se till att slå en pling och kalla in mig på intervju. Jag ser fram emot den.

MVH
Julia Ivarsson 070-000 00 00
 
 
Nä, nu ska jag fila på det "riktiga" brevet... kul.
 
arbetslös & deppepp
Luvan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0