Oh... Hello.

Öh, hej! Long time, no blogging!
 
Tänkte att det är lättare att uppdatera alla där hemma om hur jag har det på resan genom bloggen än någon annan portal. So, here goes:
 
 
Jag trivs hur bra som helst! Trots det finns det vissa saker en ofta sknar när en är ute och reser. t.ex. bröd. Jag kan inte för mitt liv förstå vad det är som är så svårt att greppa med själva konceptet "bröd". Det absolut värsta exemplet jag hittat på "bröd" här borta var något sorts poröst, svampigt påhitt, vitare än mina ben i mars. (absolut kritvitt alltså. inte ens "mörkvitt") Alltså. Häng med nu, för jag skämtar inte ens. Om ni tycker att toast-bröd är vitt hade ni blivit bländade av den här skiten.
En annan sak jag saknar är att slippa få myggbett i november. Mina ben ser ut som minfält. Inget hjälper. Jag är tydligen mumsigare än lösgodis.
Och en sista sak jag saknar: att kunna äta och dricka vad jag vill utan att vara rädd för den ständigt överhängande faran som kallas "matförgiftning". Jag har överlevt en hittills under resan, jag hoppas jag slipper fler. 
 
Sådärja, färdigklagat! Nu drar vi vidare till allt som är bra med Thailand.
VÄRMEN: Ermahgerd! Det är helt sjukt varmt! (Men en ska ju inte klaga...) Hela jag mår bra av värmen. Så fort jag kom hit slutade mina leder krångla med mig, och framför allt höften. Lyckligare än ett barn på julafton! Och förresten, på tal om julafton, räkna med Thaipresenter i år! (Ajjemen, för första gången i mitt liv har jag börjat handla julklappar redan i november. Känns vuxet.)
Allt är billigt: Stans bästa pad thai för 30 baht (det är ca 6 kr). Say no more! 
Folket: Blivit helt fantastiskt fint bemött av alla här borta - och blivit lite av en lokalkändis. Alla verkar fullkomligt älska mina tatueringar. En trevlig omväxling! Men faktiskt, folk är jättetrevliga. Ikväll t.ex. blir det avsked på Retrophilia - favoritbaren vid night market - eftersom det är min sista kväll i Hua Hin. Imorn bär det av mot Bangkok, vi får se om folk är lika trevliga där.
 
Önskar jag kunde skriva mer men jag hinner inte mer nu. Snart dags att dra ner på stan. Bara 2,5h kvar på jobbet nu, sen är jag mer eller mindre arbetslös... (Fortfarande anställd men eftersom mitt jobb befinner sig i Thailand kommer jag känna mig ganska arbetslös när jag kommer hem...)
 
Anywho!
Får se om jag får upp något när jag är i Bangkok. Ska försöka komma ihåg vad jag hittat på. Har säkert en massa bra historier om jag tänker efter. Men det är just det - jag måste tänka efter, och det är helt omöjligt att tänka i den här värmen. Så eh, historierna får nog vänta till jag är hemma i Sverige igen. 
 
 
Love and bruises,
Loud

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0