En kärlekförklaring

Det finns inte många som förstår hur man kan känna så passionerat för musik som jag gör. För många är det "bara musik". Men så som musiken får mig att känna... En sån stark passion, en sån intensivt brinnande kärlek... Det finns fan inget annat som kan få mig att känna så. Det är en underbar men samtidigt helvetisk känsla. Den omfamnar en och slukar en. Den kan få mig att känna mig som om svävar på moln men befinner dig i helvetets nionde krets på samma gång.

Vet du vad jag talar om är du lika lyckligt lottad som jag. Att få känna såhär starkt för något, för vad som helst, borde vara den största äran en människa kan få.

Vet du inte vad jag talar om kommer jag aldrig kunna förklara det för dig och hur hemskt det än kan låta i dina öron så tycker jag synd om dig. Det är just denna intensivt brinnande passion som får mig att känna mig levande. Det gör ont, så otroligt ont att älska något såhär mycket, men det är en bra sorts smärta. Som när hjärtat håller på att brista av kärlek och stolthet.

Ju mer folk säger åt mig att ge mig, ju mer omvärlden tappar tron - desto hårdare kommer jag kämpa!

"I know my heart too well
and it bleeds like hell
if I don't Roll for Soul"

Love and bruises,
Loud

Kommentarer
Postat av: Mia Andersson

Det man kan sammanfatta är väl att du brinner för ditt intresse extremt mycket. Precis som många andra människor (Fast i form av andra saker och olika mycket såklart, inget att tycka synd om) Kram på dig!



Fin blogg i övrigt

2012-03-06 @ 16:49:32
Postat av: Luvan

Fast det är ju just det jag menar. Jag tycker synd om de som INTE brinner för något, vad som helst, såhär intensivt.

Tack tack

2012-03-07 @ 15:47:20
URL: http://luvanloud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0