En "utsatt" grupp

läser en forumtråd om "kvinnliga trummisar". Jo, ja, jag vet. Tycker det är roligt just för att det är så jävla meningslöst. Människan som startade tråder menar f.ö. att kvinnor inte är lika bra trummisar för de inte är lika starka och inte har lika bra teknik...

eh, ja. Tydligen gäller det alla tjejer som spelar trummor.
Ledsen, tjejer. Lika bra att ge upp med en gång. Vi kommer tydligen aldrig bli lika bra som killarna. För vi är ju svaga ock sånt. Och dålig teknik har vi också. Sånt har ingenting med enskilda individer att göra. Det sitter i könet. Borde väl alla fatta.

Dessutom räknas vi tydligen som en "utsatt grupp" i samhället.
läste följande kommentar:

"... Men nog för att världens bästa trummis lika gärna kan vara kvinnlig. Eller bög för den delen. Eller flata eller färgad eller invandrare eller vad det nu mer finns för "utsatta" folkgrupper."

"utsatta folkgrupper" - jo jag tackar! haha!

Åh, förmiddagens underhållning, right there!
Nu ska jag läsa vidare, detta var ju kul.

Love and bruises,
Loud


ps. Jag blir alltid tillsagd av ljudtekniker att spela hårdare... bwahaha! riiight ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0