deviantArt

Jag älskar och hatar den sidan.
Borde inte älska den någon stans. Inte efter hur de behandlat mig.
Följande inlägg är en förklaring till varför jag avskyr deviantArt.

Det hela började för ca 3 år sedan. Nästan alla mina konton på olika onlinesidor blev hackade på en gång. Inte bara ett konto. Alla. Någon sorts planerad attack mot mig, helt enkelt. Varför vet jag inte. Vem vet jag inte heller. youtube, last.fm, myspace, deviantArt... På myspace lades ett självmordsbrev upp. På deviantArt en bild på ett swastika med texten:

"This man is my idol, I know not why he was hated, the Jews did 9/11 and are evil. They should be purged in the fires of Auschwitz."

De som känner mig, vet att jag aldrig skulle lägga upp en sådan bild. Med en sådan text. eller ens tänka tanken. Inte ens för att provocera som jag tycker är så hemskt kul. Det finns en gräns. Provokation kan vara kul. Nazism är inte kul.

Jag föredrar självmordsbrevet framför swastikat. Hellre död än nazistjävel. Det är så fundamentalt emot allt jag tycker och ÄR.

Jag har bett deviantArt om hjälp fler gånger än jag kan räkna på mina händer. And recieved none.
Har fått svar att de inte kan ta bort kontot, det kan bara jag själv göra. Det samma gäller filerna som är uppladdade på kontot.

Hackern ändrade såklart lösenordet. och mailen. Inte så lätt för mig att komma in på kontot nu altså.
Det faktum att det också blivit bannat försvårar det hela ytterligare.

Jag kan inte heller låta bli att undra vad det är för människor som låter ett swastika ligga kvar på deras hemsida. Visst, "de får inte gå in på folks konton". Men eh... Vänta lite. Detta är hets mot folkgrupp. Vanliga regler gäller inte längre.

Jag känner mig otroligt kränkt. Inte bara på grund av hackern - som dragit mitt namn i smutsen så till den milda grad - utan desto mer på grund av hur jag blivit behandlad av folket på deviantArt. Jag har fått meddelanden ifrån folk "det trodde jag inte om dig" osv. osv.

Nä, det trodde jag inte om mig själv heller. Jag hade faktiskt ingen aning om att jag var nazist. Men eftersom det finns på internet är det sant, eller? Är det man läser på internet av lika hög auktoritet som det man läser i en tidning?

Eller har folk, gud förbjude, lärt sig kritiskt tänkande?

Skärpning deviantArt.


Nä, nu ska jag titta på en film. Något som passar kvällens humör. Battle Royal kanske. Blodigt och bra. eller Inglorious basterds, den passar ju t.om. in på kvällens tema.

Jag har varit extra bitter och cynisk hela dagen men det här var fan droppen. Jag uppskattar inte när folk behandlar mig som möglet på en silverfisks avföring.

ingen mer kärlek ifrån mig idag,
Loud

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0