Bh-storlekar

Jag älskar underkläder! Kan vara bland det roligaste som finns.
Har man snygga underkläder på sig så känner man sig lite snyggare. Det har ingenting att göra med att de ska synas. Absolut inte. Man känner sig lite snyggare för att man vet att de är där. Inte för att någon annan gör det.
Och det här med att känna sig snyggare, bättre, etc. betyder inte "snyggare/bättre än någon annan" - ville bara klargöra det från början. Altså: att man känner sig snyggare än när man inte har snygga underkläder.


Men det här med Bh-storlekar är en riktig jävla djungel.
70% av svenska kvinnor bär fel storlek. 70%! Det vanligaste felet folk gör är att köpa för små kupor med för stor omkrets.
Jag har länge misstänkt att jag är en "65:a" i omkrets - och har blivit skrattad rakt upp i ansiktet när jag frågat efter bh:ar med 65cm i omkrets. "det finns inte!"
Tro fan att det finns! Igår fick jag bekräftat att jag är en 65a. "Prisa gudarna" för Inunder här i Växjö!
70B blev altså helt plötsligt 65C. (när du går ner en storlek i omkrets måste du på samma gång gå upp en storlek i kupa) Då vart man helt plötsligt en C-kupa då.
Låter bättre än det är ;)

Det här med för stor omkrets på bh:n kan bli lite "problematiskt" om man som jag gillar axelbandslösa bhar. De gör inte så mycket nytta runt midjan.

Att 65-storlekar är så svårt att hitta är ju ganska sjukt.
Så liten är jag inte. Så ovanliga kan de storlekarna altså inte vara.
Det är dags för de stora kedjorna att fatta galoppen. Det samma gäller såklart storlekar över DD - inte ett problem jag behövt ta itu med men så ovanligt borde det inte heller vara.


Men, man borde hålla sig till det man vet. Så jag ska inte skriva mer om storlekar över DD.
Om någon känner sig manad, go ahead! Hur ser utbudet ut?
Är det schysst att det bara finns snygga (och "billiga") underkläder i 70A - 90D? (om ens det)

What brought this on?
Testade som sagt en 65C igår och den satt som gjutet. Synd bara att det ska vara så jävla dyrt med underkläder om man råkar ha lite "för liten" bröstkorg. Så, kära Lindex: nästa gång, skratta mig inte i ansiktet. Kolla istället om det är möjligt att ta in storlekar med 65 i omkrets - som inte är AA.
Dessutom såg jag idag att jag fått ett mail för ett tag sedan från ett svenskt underklädesföretag som ville att jag skulle skriva om dem på min blogg - i utbyte mot produkter från deras hemsida till mig eller till någon av mina läsare. (De har f.ö. alla storlekar emellan 65B och 105G)
Vet inte hur legitimt detta erbjudande var men om det är något ni skulle vara intresserade av så skulle jag ju kunna slänga in en länk. Inget att förlora, right?

Love and bruises,
Loud

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0