"Female-fronted metal"

Läste just korta utdrag från en intervju med Angela Gossow på blabbermouth (RUN BY TROLLS, men vafan, who cares?). finns här för de som vill läsa.

Jag tycker det är bra att någon som syns och hörs tar upp detta.
Bra svar, ganska exakt vad jag hade svarat om jag blivit ställd de frågorna.

Jag är så oerhört trött på uttryck som "female-fronted metal" och "tjejband".
Det säger absolut ingenting om musiken. Vad fan har tuttar med musik att göra? I simply can not wrap my head around it. Jag skulle så väldigt gärna ta upp denna diskussion med någon som använder uttrycket. Jag vill höra argumenten för VARFÖR man måste påpeka att det är en eller flera tjejer med i bandet. För kön är, i mitt hvud, inte kopplat till musik. Någon stans.

Jag utmanar frivillig.

Mitt band är inte ett tjejband. Vi är ett heavy metal band.
tackåhej

Love and bruises,
Loud

Kommentarer
Postat av: Oa

Ja, tydligen utgås det från att ett band består av gossar om inget annat anges... vilket för övrigt även gäller för idrottslag. Och i det fallet är det inte ens relevant hur deras röster låter.

2011-05-02 @ 15:36:23
URL: http://johan.summerhost.info/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0