fan


orka då!!!

Pallar inte att mina knän ska göra så jävla ont. Fanskap!
Kan de inte bara bli bra någon jävla gång?

Sprang i 50 min (ca 8km? ish?)
sen var jag tvungen att gå i sakta mak i 10 min ("by all means; move at a glacial pace") för knäna gjorde så helvetiskt ont. Sen powerwalkade jag sista 25-ish minutrarna.
All in all: 12 km på 1h 25 min ungefär. Vilket är helt ok men tanke på att jag var tvungen att gå så långt. och sakta.

tips på träning för oss stackare med usla generknän?

Dagens soundtrack:
Kill 'em all & Killing is my business.

Love and bruises,
Loud

Kommentarer
Postat av: Hans

Jag skulle som första åtgärd kolla upp skorna. Och gör det på Löplabbet eller motsvarande där de filmar dig och dessutom är experter på det. Sen är det frågan om vilket underlag du springer på. Mjukt är bra, gärna ojämnt för att stärka fötter och andra leder. Sen komplettera med styrketräning för att göra knän och annat starkare. Många elitlöpare lägger cirka 50% av träningstiden på annat än löpning. Ignorera inte smärtan ty det kommer komma surt efter. Alternativ träning finns om du inte kan löpa på ett tag. Inlines är bra, crosstrainer är tradigt men skonsamt.

2011-07-07 @ 21:42:25
Postat av: Luvan

Platta fötter, det har jag. Springer bättre sedan jag köpte nya skor, märker att jag står bättre numera också. Har tagit ett pass med en PT som kollade när jag joggade och sa att det såg riktigt bra ut så det ska inte vara några problem.

Har fått mammas klena knän så jag försöker bygga upp muskulaturen runtomkring så jag inte ska få så ont när jag springer. nedförsbackar är ett rent helvete.

Och jo, jag tränar styrka också, inte bara löpning. Inlines är bra, crossttrainer är nog det tråkigaste som finns.

Får väl helt enkelt ha lite mer tålamod.

2011-07-07 @ 21:53:00
URL: http://luvanloud.blogg.se/
Postat av: Hans

I nedförsbackar är det bra att springa på framfoten för att minska stötandet och inte bromsa upp farten.

2011-07-10 @ 23:10:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0