El Camino - bandet!



Eftersom jag skrev om plattan "El Camino" är det la dags att skriva om bandet också.

"Doom infected rock with the focus on the darkness around, within, over and below"

- som de själva beskriver sig på sin myspacesida.

Band från Nässjö som drog igång vintern 02/03. Tycker att deras beskrivning kännsganska spot on faktiskt. Hade nog inte kunnat säga det bättre själv. (Men ge mig lite tid så kanske jag lyckas hitta på något)
Måste erkänna att jag tycker "Prelude to the Horns" är ett fantastiskt sätt att öppna denna platta på! Kanske en aning otajt någon gång då och då men det struntar jag fullkomligt i. Det är bra ändå! äh fan, stryk "ändå". Det är musik! Det ska inte vara perfekt - det ska vara på riktigt.

Slänger in en spotifylänk och en metal-archiveslänk så kan den som vill skapa sig en egen uppfattning.

Love and bruises,
Loud

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0