Kronologisk ordning

Altså... Det här med att alla ens plattor och vinyler måste stå i Kronologisk ordning.
Är det bara vi musiknördar som pysslar med sånt?
När man kollar igenom någons musiksamling kollar man ju inte bara vilka plattor där finns utan även hur de är organiserade. Oftast: Alfabetisk ordning på artisterna och plattorna i kronologisk ordning.
Lättast så. Eller?

f.ö. hittar jag inte min Rust in peace platta. ARGH!

Sist men inte minst så har Black Ice plattan växt i mina ögon på senaste tiden.
Haft "She likes Rock'N'Roll" i huvudet i några timmar nu.

Skön låt.

Men favoriten på plattan är Stormy May Day:

Visst, lever inte upp till det gamla men det är inte dåligt för det.

Love and bruises!
//Loud

Kommentarer
Postat av: sigrid

jag och doktor larsson har samma system...man kommer väl ihåg var man ställde in den? gäller böcker, skivor...allt! utom tidningar, dom ställer man i ordning...

2010-09-10 @ 19:34:38
Postat av: Lina

...Jag misstänker att det bara är vi musiknördar. Jag har dock samma system. Hade t o m den diskussionen med min farbror igår!

2010-09-11 @ 21:22:59
URL: http://worldwidebeat.tumblr.com/
Postat av: Unn

Jag gör lite annorlunda. Jag placerar mina skivor bredvid de skivorna som jag tror de skulle komma bäst överens med. Alltså inte bara musikaliskt utan även på ett personkemiskt plan. Och att första skivan av en artist tycker om att bo intill artistens nästkommande verk är inte alltid så självklart!

2010-09-12 @ 23:26:15
URL: http://mysisterwenttolondon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0