Åsikter

Jag har en massa åsikter om en massa saker men just nu måste jag ta upp ett ämne som jag känner frustrerar mig något kolossalt.
...
Jag har ingen aning var jag ska börja för att dett inte ska misstolkas.

Jag avskyr folk som säger "kvinnor kan"! Ok, avskyr är kanske lite starkt, ogillar kanske passar bättre.
Varför? Jomen det är väl SJÄLVKLART att kvinnor kan?! Det blir så skevt när man ens måste påstå det. Jag förstår att det finns en hel del mer eller mindre IQ-brefiade individer där ute som vill påstå annat men seriöst, är de verkligen värda den tiden? (jag är mycket väl medveten om den tiden jag lägger ner på detta, den är inte riktad mot dessa människor, den är riktad mot de som borde fundera på om det verkligen är värt att argumentera med dessa människor)

Jag hade en kemilärare på högstadiet som sa något jävligt bra jag skulle vilja citera.
"Att säga "kvinnor kan!" är som ett litet barn som går fram till sin mamma med en tändare och säger
- "mamma, mamma! titta vad jag kan!"
- "ja, men du får inte!"


Varför ska man ens behöva påstå det? Det är ju det som är skevt om något.
Visst, det är säkert jättebra för vissa tjejer i tidiga tonåren att få höra "tjejer kan!". En del kan behöva det. Så visst, det är väl bra att vi har folk som står upp och skriker högst "tjejer kan!", men jag står fast vid min åsikt om att det är så jävla skevt. Det finns bättre saker att skrika högst om.

Varför måste man alltid dela upp tjejer och killar? Jag är så jävla trött på att folk vill få oss (i bandet) att spela på diverse tjejbandskvällar osv. Vafan?! Jamen okej, visst, vi råkade bli födda till det här könet. Måste det bli sånt jävla jippo runt tjejband? (jag avskyr, den här gången står jag för det starka ordet, uttrycket tjejband. Det är som att alla tjejer som spelar musik hamnar i samma fack pga. deras kön. SKEVT)
Vi ahr t.ex. blivit jämförda med Sahara Hotnight. Sahara Hotnights. För att vi är tjejer. De som har hört oss vet att vi inte låter som Sahara Hotnights. Vi är ingenstans i närheten. (tack och lov för det)
Vem jämför Backstreet boys med Kiss bara för att de är killar? Nej justeja, ingen.


SMACK!

Näe, en kaffe på den!
Love and bruises!
//Loud

Kommentarer
Postat av: Erica

du är så rätt! :) lol

shitty swedish sentence

2010-08-22 @ 03:40:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0